El passat diumenge 28 de desembre, com si d’una inocentada es tractés uns quants corredors i caminadors varem anar cap a la muntanya màgica per fer una marató, en concret la MpM (Marató Pirata de Montserrat), una volta al massís creada de la la mà dels Koala’sTeam.
El perquè de tot plegat s’origina en la darrera edició de la MpM -la sisena ja-, aquell 29 de novembre varem anar a correr-la però la pluja va fer que retallessim pel Pla dels Ocells. Aquell mateix dia la secció capelladina ja varem marcar la data en què esborraríem el nostre nom del pal i la faríem sencera. L’excusa per tornar-hi ja la teníem i al còrrer la veu amb la resta de companys, es va anar embolicant la troca fins a organitzar la Marató Pirata de Montserrat Esborradora de Noms del Pal del Pla dels Ocells (MpM-ENPPO), una sortida amb 14 corredors que faríem els 42km i 2600+, 2 corredors més que farien la Retallada (uns 25km i 1200+) i 6 caminadors que també farien la curta. I a més 10 companys que en van avituallar a St Cecília, a Can Massana i a l’arribada al Bruc.
A les 6h vam sortir el corredors des del Bruc, enfilant-nos cap al castell del Bruc, d’allà a Can Jorba i cap al camí dels francesos, amunt fins a St Jeroni. Primera aturada i primera cervesa. Seguim corrent gaudint del camí vell de St Jeroni fins el Pla dels Ocells, on esborrem el noms del pal, i el punt on els caminadors i el corredors que fan la curta retallaran més tard, van sortir els primers a les 6:30 i els segons a les 7h. Nosaltres agafem el camí que ens porta cap a St Joan, el dia despunta i durant una estona cauen quatre volves que ens sorprenen i alegren la marxa. Just quan el tenim a tocar el funicular de St Joan, agafem el camí nou de St Jeroni i tornem cap a ell passant per sota de l’agulla de St Magdalena, el mirador posterior i llavors agafem un camí a la dreta que ens baixa fins a la zona del Clot de la Mònica, baixada llarga i trepidant on alguns ens deixem anar més del compte i poc ens falta per tenir una bona rebrincada. A baix agafem la pista que ens porta a Collbató, passem el poble i arribem al pàrquing de les coves del Salnitre, on fem una segona aturada per menjar.
Un cop autoavituallats, enfilem el camí de les Coves del Salnitre direcció el Monestir, a mig camí però agafem un trencall a ma esquerra que ens puja fins a St Miquel, d’allà baixem per la pista fins al Monestir, on només arribar, agafem les escales amunt seguint el GR 172, i ja no el deixarem fins a Can Massana. La cara nord ens mostra la seva frescor, i passem més fred entre les 10 i les 11:30h que a la matinada. A mig camí parem a St Cecília on trobem el primer avituallament amb coca, pastissos, fruits secs, torrons, una mica d’aigua i cerveses per tots, en allà ja hem atrapat als camindors. Fem uns riures i a seguim cap a Can Massana, amb un puja i baixa que va castigant pels quilòmetres correguts. I arribem, ja estem al quilòmetre 31 a Can Massana on, per no perdre la tradició de les Pirates, la Pili ens ha preparat una gimcana, a més ens reunim amb els dos corredors de la volta curta.
Entre cerveses, patates i les proves els mals que ens assetjaven s’esbaixen, i tot i retardar-nos sortim rient per encarar l’últim tram. Sortim de Can Massana i agafem el camí de les batalles durant un tram, al primer trencall ens anem cap a l’esquerra direcció els Pallers, en allà agafem el trencall cap el refugi Vicenç Barbé amb ganes de fer la darrera pujada, un cop al refugi agafem el camí que ens porta a Coll del Porc, abans d’arribar-hi agafem el corriol del Torrent del Lloro cap avall per sortir a la Cova de l’Arcada, des d’allà resseguim el Corriol de la Cova fins sortir a la pista i cap avall que ja tenim el pàrquing a tocar, amb tota la gent que ens ha avituallat. Així doncs, la Pirata de la Pirata o La MpM-ENPPO acomplerta, noms esborrats del Pal i gran dia gaudint de la muntanya màgica, per un recorregut maco i exigent de la mà dels Koala’sTeam Skyrunning. Gràcies a tots els que vareu ser corrent i caminant, i moltissimes gràcies als que ens vareu avituallar (equip100KP i AEMdeKP). Bona pota la de tots, a ser feliços i gas!